Moto-bus

O conceito é de um ônibus-motocicleta, um veículo que ocupa apenas 80 cm de largura no asfalto, mas carrega uma cabine elevada com aprox. 400 passageiros, similar a um ônibus biarticulado. O veículo se movimenta ao longo de uma estreita canaleta embutida no asfalto que contém o conjunto de trilhos e abriga todo o sistema de tração e suspensão. Uma estrutura pantográfica, de altura regulável liga esse sistema de propulsão à cabine de passageiros. O Moto-Bus economiza e racionaliza energia, reduz a emissão de CO2 e causa baixo impacto na paisagem urbana. Por ter uma infra-estrutura reduzida é fácil de ser implantado nas cidades.

The basic concept is a bus-motorcycle, a vehicle that occupies a mere 80cm of the width of the asphalt, but which carries an elevated cab with approximately 400 passengers, similar to a bi-articulated bus. The vehicle moves along a narrow corridor embedded in the asphalt that contains the set of rails and houses the entire traction and suspension system. A pantographic structure, with an adjustable height, links this propulsion system to the passenger cab. The Moto-Bus saves and rations energy, reduces the emission of CO2 and causes a low impact on the urban landscape. As it involves a reduced infrastructure, it is easy to set up in cities.